Carnaval, Rancho Texas, en nog meer Carnaval! - Reisverslag uit Costa Teguise, Spanje van Loraine Huenestein - WaarBenJij.nu Carnaval, Rancho Texas, en nog meer Carnaval! - Reisverslag uit Costa Teguise, Spanje van Loraine Huenestein - WaarBenJij.nu

Carnaval, Rancho Texas, en nog meer Carnaval!

Door: Loraine

Blijf op de hoogte en volg Loraine

09 Maart 2014 | Spanje, Costa Teguise

Hallo allemaal,

Even kijken waar was ik gebleven.. Ik heb vorige week woensdag wat gedronken met Raquel en donderdag met Imke, Lisanne en Megan.

Zaterdag heb ik gewerkt op de Music Marathon Festival. Dit was super leuk. Wij moesten de hardlopers water geven. Dat klinkt heel makkelijk maar dat is nog een behoorlijke opgave haha. We stonden met 2 bekers in ons hand :'Agua, water, agua water'. Dan kwam er een hardloper als een speer voorbij en die probeerde vaak beide bekertjes te pakken. 9 van de 10 keer kwam al het water over ons heen. Haha, maar dit was niet erg want het was lekker weer.

S'avonds heb ik dan ook eindelijk Carnaval gevierd. Ik dacht dat ik het zou missen hier, maar ik ben er gelukkig de hele maand bij! 2 weken geleden heb ik het gevierd in Arrecife, afgelopen weekend in Puerto del Carmen en dat weekend erna is het hier in Costa Teguise.

We gingen met de bus, en werden er al vroeg uit gegooid omdat de bussen niet door de stad konden rijden vanwege Carnaval. We zijn naar een plein gelopen waar live muziek was. Dit was echt leuk. Iedereen hier is super overdreven verkleed, zelfs de mannen. Heel anders dan in Nederland. M&M's, smurfen, Candy Crush poppetjes, minnie en mickey Mouse, je kunt het zo gek niet bedenken. De muziek is natuurlijk anders dan in Nederland, dat vind ik eigenlijk niet zo erg. Lekker salsa dansen tijdens Carnaval.

Toen kwam het minder leuke deel van de avond. Ik heb de hele avond mijn tas voor me gehouden zodat ik er goed op kon letten, ik stond even 2 seconden met iemand te dansen dus ik had mijn tas heel even achterop. Iemand vroeg een sigaretje dus ik pak me tas. Ik denk : huh had ik niet 2 pakjes sigaretten? nou ja wat maakt het uit. Ik geef hem een sigaret, en ineens bedenk ik me Shit, waarom stond mn tas open? Dus ik kijk nog een keer en ja hoor telefoon gejat. Ik kon wel janken want ik had hem net 2 weken geleden gekocht. Dus dit heb ik ook even gedaan haha. Hierna dacht ik oke of mijn avond is verpest door het jatten van mijn telefoon, of hij is dubbel verpest door het jatten van mijn telefoon en mijn slechte humeur erna. Ik heb gekozen voor het eerste en mijn feestmuts weer op gezet.

Na een tijdje zijn we naar Doblon geweest, een discotheek in het Grande Hotel van Arrecife. Super leuk! Eindelijk lekker een beetje muziek wat ook in Nederland gedraaid wordt tijdens uitgaan.

Er waren ook drie travestieten die echt hakken van ongeveer een meter droegen. Echt niet normaal! Wel super vet om een keer te zien. Uit eindelijk was Alex zo lief om ons met de auto thuis te brengen, en waren we rond 6 uur thuis.

Zondag heb ik even een nieuwe simkaart geregeld, en mijn Blackberry weer in gebruik genomen, daarna ging ik Frikadel speciaal, bitterballen, kaassouflé en patat eten met Lisanne bij die internationale bar van Joyce. Heerlijk! Hierna even naar Biosfera geweest (een winkelcentrum in Puerto del Carmen), was heel gezellig.

Maandag was het weer tijd voor Carnaval. Ik hoorde zaterdag pas dat we dinsdag allemaal vrij waren in de Back office, omdat maandag de beste dag voor Carnaval is. Super. Imke en ik wouden graag de optocht zien dus we zijn eerder gegaan. Toen we ongeveer 186 kilometer eerder uit de bus moesten stappen, hebben we helemaal langs de parade gelopen en al de wagens gezien. Hierna gingen we onbeperkt Sushi eten en Wokken. Mmm heerlijk. Daarna zijn we een cocktail op een terrasje gaan drinken om vervolgens weer naar het plein te gaan. Hier hebben we een super leuke avond gehad met super leuke mensen!

Afgelopen dinsdag avond ben ik naar het Rancho Texas Park geweest, met John, Helen en de kinderen. Dit is een texas show met linedancen, lasso shows, paarden etc. En een heerlijke BBQ en onbeperkt bier. Het was een superleuke avond.

Gister was het weer tijd voor Carnaval. Dit keer in Puerto del Carmen. Eerst zijn Imke en ik even naar de parade wezen kijken en deze was leuker dan in Arrecife. Heel veel trommels en dansgroepen met van die veren op hun hoofd en glitter BHtjes aan, zoals je het altijd op tv ziet. Hierna zijn we weer frikadellen gaan eten bij Joyce. Later zijn Lisanne en ik naar een plein geweest met een stage met muziek, en vervolgens naar de Heineken bar, waar we de rest weer tegen kwamen.

I LOVE CARNAVAL!

Volgend weekend nog een keer hier in Costa Teguise, en dat weekend erna is Maarten alweer hier:D:D

Nou, tot de volgende keer weer! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loraine

Ik ben Loraine van Huenestein, een derdejaars studente aan de NHTV in Breda. Ik studeer International Tourism and Travel Industry. Voor mijn studie moet ik 5 maanden stage lopen in het buitenland. Ik heb dit profiel aangemaakt om jullie op de hoogte te kunnen houden van mijn belevenissen.

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 23579

Voorgaande reizen:

03 Januari 2016 - 02 Mei 2016

backpacken in Zuid-Oost Azie.

16 Januari 2014 - 13 Juni 2014

Stage lopen op Lanzarote

Landen bezocht: