De beste 10 dagen in mijn leven, samen met Maarten - Reisverslag uit Puerto del Carmen, Spanje van Loraine Huenestein - WaarBenJij.nu De beste 10 dagen in mijn leven, samen met Maarten - Reisverslag uit Puerto del Carmen, Spanje van Loraine Huenestein - WaarBenJij.nu

De beste 10 dagen in mijn leven, samen met Maarten

Door: Loraine

Blijf op de hoogte en volg Loraine

04 April 2014 | Spanje, Puerto del Carmen

Hallo allemaal,

Het is geloof ik alweer een tijdje geleden, dus tijd voor een update! Er is ook weer een hoop gebeurd na mijn laatste blog.

Ik ben verkozen tot mascotte van het hotel haha. Wij hebben hier dus een hond, Buddy heet hij. Hij is heel groot en lief en alle kinderen denken dat die echt is. Nu zijn wij voor de zomer al dingen aan het voorbereiden omdat het dan veel te druk is. Dus we maken onder andere video's en foto's van buddy die we dan later kunnen gebruiken voor de promotie.

We hebben eerst een filmpje geschoten in een appartement hier dat buddy uit bed komt, zn haren kamt/föhnt. Toen een filmpje dat die vet stoer over het strand loopt met allemaal kinderen achter hem aan. Daarna was het carnaval en toen was ik buddy tijdens de parade. Dit doe ik nooit meer. Gadver wat was dat warm en lang. Afgelopen dinsdag was het 'Buddy op tour' dag. We gingen langs allerlei excursies om daar een paar foto's van buddy te maken. Dit was een erg leuke dag en we hebben heerlijk geluncht op een pier in Puerto del Carmen.

Maar goed, om even in chronologische volgorde te blijven schrijven, begin ik even met carnaval in Costa Teguise. Overdag hebben ik en Helen, de vrouw van John (Nederlands) een carnavals run gedaan. 5 km in een koeienjurkje haha. Eenmaal gefinisht was er gratis bier, paella en pasta dus dit was helemaal goed. Lekker lekker in de zon.

'S avonds was de laatste avond carnaval, huilen. Dit was ook meteen de leukste carnaval. Omdat het in ons eigen stadje was, was ook echt iedereen er die ik ken. Het was op een pleintje en niet zo massaal als in Arrecife en Puerto del Carmen. Ik heb echt snoei hard gelachen.

'S maandags ben ik heerlijk met Imke bij de Mexicaan gaan eten. En ik at pizza. haha, lekker Mexicaans.

Dinsdags hadden we een lekkere BBQ op het strand. Piotr had het verzorgd voor Tristan, Anne-sofie, Michelle, hemzelf en mij. Haha we hadden 1 stuk beef en 2 schaslicks (schrijf je dat zo?) voor z'n 4en. Daarna dus nog maar even een broodje döner gehaald en naar Cactus geweest. Was ook weer een goede avond.

En toen was daar eindelijk het moment waar ik zo naar uit keek: Maarten op Lanzarote:D Ik was natuurlijk weer een uur te vroeg op het vliegveld maar dat maakte het niet minder leuk. We gingen naar het hotel en het hotel was best wel crappy. Er was een zwembad, maar die was ijskoud. 2 eenpersoonsbedden die we tegen elkaar aan moesten schuiven. Een douche met 2 standen, jaja, of een pisstraal of een snoei harde straal. En we hadden ook nog een dag gezelschap van onze vriend de kakkerlak.
Maarja we betaalden ook maar 16 euro per nacht, dus we verwachtten er van te voren sowieso al niet veel van. Wat wel echt perfect was was de locatie. We zaten midden op de strip van Puerto del Carmen tussen alle restaurantjes en barretjes. Oja, en die kakkerlak durfden we beide niet te vermoorden, want ik had een keer gehoord dat er dan eitjes uit de buik komen en het dan dus echt alleen maar erger wordt. Ook durfden we hem beide niet te pakken en naar buiten te gooien, en hij lag ook ergens onder dus allemaal moeilijk, moeilijk. Toen kwam Maarten met een puik plan. Laten we hem in de fik steken door middel van een steekvlam veroorzaakt door een aansteker en deo. Joaaah laten we dat doen. Toen die gestopt was met spartelen hebben we hem buiten in de prullenbak gegooid. Beste.

De eerste dag zijn we meteen een scooter gaan huren voor een week. We zijn meteen begonnen aan een rondreis met als eerste stop Costa Teguise. Hier hebben we even lekker geluncht en toen hebben we de scooter weer aangetrapt. Over de vulkanen, langs diepe afgronden; op naar El Mirador del Rio. Dit is die plek waar je uitkijkt op La Graciosa een klein eilandje hier vandaan.

De volgende dag zijn we met de scooter naar Papagayo beach gegaan, het mooiste strand van het eiland. Toen we vertrokken was het bewolkt dus we hadden 1 handdoek mee om op te zitten en geen zonnenbrand enzo. Toen we daar aankwamen was het ineens snoei lekker weer, en omdat het strand tussen een soort van bergen ligt lig je helemaal uit de wind. Het was hier heerlijk en we zijn beiden kats verbrand.

De derde dag was het geen mooi weer dus zijn we gaan shoppen. Ik weet trouwens niet meer zo goed wat wanneer was verder maar we zijn nog naar Fuerteventura geweest, 1 van de andere Canarische eilanden. Dit was super leuk. Eerst moesten we natuurlijk op de boot, en daarna de bus in. De bus bracht ons naar snoei mooie witte duinen. Dit zijn de koudste duinen van de wereld ofzo. Niet dat het er koud is maar het zand wordt niet heet door de zon. Dit komt omdat er vroeger zee was dus zijn er allemaal kleine stukjes schelp tussen het zand gekomen en die weerkaatsen de zon. Jaja, weer wat geleerd. Maarten is hier nog even van een hoge duin afgerold dus dat was leuk haha. Hierna gingen we een uurtje shoppen in t stadje, super leuk stadje! Daarna kregen we lunch en daarna gingen we nog even naar het strand. Deze excursie was gratis en voor niks:D

'S avonds gingen we (ook gratis en voor niets) uit eten bij een restaurantje in Costa Teguise met heerlijke verse pasta en een superlieve bazin. Portobello heet het restaurant mochten jullie een keer in de buurt zijn:)

We zijn ook nog naar La Graciosa geweest (dat kleine eilandje) (ook gratis en voor niets, wat heb ik toch een fijne baan). Hier hebben we een mountainbike gehuurd, met de gedachte van dat doen wij wel even. Deze gedachte was niet helemaal op z'n plaats, man man wat een tocht. Het begon al met een vulkaan op fietsen. Er was nog één ander dorpje op het eiland dus daar wilden we eerst heen. Na 10 meter moesten we al uit rusten en toen kwamen we erachten dat we maar een kwart liter water bij ons hadden. "O, dat kopen we in het dorpje wel' dachten we toen. Nou eenmaal boven op de vulkaan, moesten we naar beneden dus dat was leuk want dat ging kneiter hard. Aangekomen in het dorpje, stonden er 10 huizen, er was een strand, en verder niks. Geen supermarkt, barretje niks. Wij waren van plan het hele eiland rond fietsen, maar bedachten toen dat we toch echt terug moesten om water te gaan kopen. Maar daar kwam onze redding aanvaren: een boot van een excursie en hij meerde aan op het strand waar wij zaten. Hoe bedoel je geluk. Dus ik als een malle daar heen rennen en een fles water gekocht. Thank god. Toen konden we dus mooi het rondje afmaken en het was prachtig. Mooie stranden, mooie vulkanen. Mul zand, hete zon, harde wind, erg zwaar dus.

Verder zijn we nog een keer met de scooter naar Timanfaya national park gereden. In dit gebied is een vulkaan uitbarsting geweest, en toen dachten ze: 'Prima, niks meer aan doen'. Maar dit was best een slimme gedachte, want het ziet er super mooi uit, very impressive. Je kon daar op een bus stappen en die ging door de vulkanen rijden en wat daar nog van over was. Super!

Voor de rest hebben we hem gewoon snoei hard gechilld, elke dag uit eten voor diner en lunch, (bijna) elke dag cocktails in allerlei formaten (lees: glas, vaas, vissenkom). Zon, zee, strand, zwembad.

En toen kwam er helaas ook een dag dat Maarten weer weg moest:( Dit was echt niet leuk. Dat was afgelopen zondag en ik kwam thuis rond 1 uur 's middags en heb de hele dag een beetje lopen brullen:) Nu gaat het overigens weer erg goed met me haha. De eerste dagen zijn weer voorbij en zie het allemaal weer rooskleurig tegemoet.

Gister heerlijk uit eten geweest (Tapas) met Piotr, Anne-Sofie en Nella omdat Piotr zaterdag weg gaat. Dit was heerlijk. Daarna naar cactus gegaan, veel gedronken, leuke avond. Alleen toen was daar vanochtend het verschrikkelijke moment dat ik mij versliep. Ik werd om 9 uur wakker, en moest om 9 uur werken. Toch was ik er kwart over 9 dus dat was wel knap van mijzelf. Ik vond het heel erg maar John vond het wel grappig. Hij zei dat de jongen die hier werkte voor mij altijd te laat kwam en een keer per ongeluk op tijd was gekomen. En hij vroeg of ik was wezen stappen en toen ik ja zei vond hij het nog grappiger.

Vanavond weer stappen want het is José haar laatste avond. Morgen en overmorgen weer gratis excursies doen, met Imke dit keer. Leuk leuk. Morgen submarine, dan ga je dus echt iets van 30 m onder water met een boot lekker visjes kijken. Daarna chillen in de zon. Zondag naar Rancho Texas Park, een dierentuin en waterpark in 1. Dus ook lekker chillen in de zon. Verwachte gevoelstemperatuur: 27 graden, en weinig wind. Chill. Die week erna ga ik ook 2 gratis excursies doen. Naar een Drag queen show en atlantic adventure. Die laatste is lekker chillen op een boot met gratis lunch en bier.

Nou jongens, dat was hem weer.
Oja niet onbelangrijk, Maarten heeft een nieuwe telefoon voor me meegenomen die ik naar zijn huis had laten komen, want ik had moneys gehad van de reisverzekering. Samsung Galaxy S3 it is again.

Nou ik hoop dat het in Nederland ook nog een beetje lekker weer is. Ik ben over de helft, nog 9 weken te gaan. En ik ga lekker genieten, want de tijd gaat toch ook wel heel snel.

Ik mis jullie allemaal heel erg (L)
Lafjoe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loraine

Ik ben Loraine van Huenestein, een derdejaars studente aan de NHTV in Breda. Ik studeer International Tourism and Travel Industry. Voor mijn studie moet ik 5 maanden stage lopen in het buitenland. Ik heb dit profiel aangemaakt om jullie op de hoogte te kunnen houden van mijn belevenissen.

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 8790
Totaal aantal bezoekers 23610

Voorgaande reizen:

03 Januari 2016 - 02 Mei 2016

backpacken in Zuid-Oost Azie.

16 Januari 2014 - 13 Juni 2014

Stage lopen op Lanzarote

Landen bezocht: