La Graciosa, Nog meer uitgaan, Brunchen, Carnaval - Reisverslag uit Costa Teguise, Spanje van Loraine Huenestein - WaarBenJij.nu La Graciosa, Nog meer uitgaan, Brunchen, Carnaval - Reisverslag uit Costa Teguise, Spanje van Loraine Huenestein - WaarBenJij.nu

La Graciosa, Nog meer uitgaan, Brunchen, Carnaval

Door: Loraine

Blijf op de hoogte en volg Loraine

25 Februari 2014 | Spanje, Costa Teguise

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer met hopelijk een goed verhaal. Woensdag kon ik eindelijk mijn nieuwe telefoon ophalen, blijblijblij. Daarna ben ik in Lanzarote Gardens weer een show gaan kijken, namelijk We Will Rock You. Hierna zijn Raquel en ik even een cocktail gaan drinken in Pueblo Marinero. Pueblo Marinero is een pleintje hier in de buurt met allemaal restaurantjes en cocktailbarretjes. Raquel haar vriend was dinsdag aangekomen, met het plan hier een baan te zoeken en hier dus te blijven. Diezelfde avond heeft hij nog een baantje gevonden in een restaurantje. Toen we de cocktail op hadden was haar vriend ook klaar met werken, dus zijn we nog even naar Cactus gegaan.

Vrijdag heb ik dan eindelijk Pesto Pasta gemaakt bij John thuis. Hij zei dat het rechtstreeks naar zijn top 3 was gegaan dus het was goed gelukt. Zaterdag moest ik al om half 8 bij de receptie staan want ik ging werken op La Graciosa. Eigenlijk hoefde ik niet te werken, maar ik wou zo graag dat eilandje zien dat ik mezelf had aangeboden. En ik ben super blij dat ik dit heb gedaan, want wat een super leuk eiland! We moesten eerst op een boot, en ik kan je vertellen dat dit geen pretje is zo vroeg in de morgen. Man, wat een golven, ik werd meteen zeeziek. Als je aankomt op La Graciosa kom je bij een strandje met daarom heen huisjes gebouwd. Tussen die huisjes zitten geen straten maar gewoon zand strand. Veel huisjes hebben een leuk pleintje ervoor van zand met een BBQ'tje en ik zag het al helemaal voor me om hier te gaan wonen. Gewoon een lekker restaurantje beginnen aan het strand, wonen aan het strand, heerlijk toch? We gingen werken bij een Triathlon, die bestond uit 1 km zwemmen, 20 km fietsen en 6 km hardlopen. De bedoeling was dat ik foto's ging nemen bij de start, en bij alle tussengelegen switches in activiteiten. Dit was super leuk om te doen, en de zon scheen lekker op me gezicht dus ik ben weer verbrand haha. Toen we klaar waren hebben we even een lekker broodje tonijn gegeten en een aantal biertjes gedronken, en toen weer terug op de boot.

S'avonds had ik met Imke afgesproken om met de bus naar Puerto del Carmen te gaan, waar José en Merve wonen. Hier hebben we even wat gedronken en toen zijn we weer naar de Heinekenbar gegaan. Hier was ook een jongen die heel erg op Stomae van Alors on dance leek. Hij was het natuurlijk niet.

Hierna zijn we naar Lanzarote Palace gegaan. Hier hebben we de hele avond Salsa gedanst, en ik heb heel de avond Spaans gepraat. Gaat veel beter met een sapje op:) Tenminste dat lijkt zo haha. Om half 7 waren we thuis.

Zondag zijn we wezen brunchen bij Café la Ola. Dit is echt een super leuke soort van lounge bar aan het strand in Puerto del Carmen. Er speelde een DJ, overal palmbomen, en een zwembad tussen alle tafeltjes in. Voor 10 euro koos ik de volgende dingen: Warme chocolademelk, croissantje met Nutella, Chocolade Crossaintje, broodje met jam, Caprese Salade, Vruchtensapje, Pesto Pasta met Parmezaanse kaas en een Cocktail. Super lekker allemaal!

Hierna zijn we naar Deiland gegaan, een winkelcentrum in La Honda. Hier hebben we Carnavals kleren gekocht. Het is namelijk aankomende 3 weekenden Carnaval op Lanzarote:D Het eerste weekend in Arrecife, het tweede weekend in Puerto del Carmen en het derde weekend in Costa Teguise. De zaterdag dat het in Costa Teguise is ga ik voor ons hotel Buddy spelen, tijdens de parade. Dit is de mascotte van de miniclub. Dit betekend dat ik me dus lekker kan misdragen, want toch niemand weet wie ik ben.

Gister ben ik met John de hele ochtend foto's wezen maken van een fiets training van Pro Training Tours. Dit is ook weer een trainingskamp die in ons hotel verblijft. We gingen naar Tabayesco, waar je een super uitzicht hebt!

Zaterdag ga ik oppassen bij John, en dan s'avonds Carnaval vieren in Arrecife. Zin in!

Nou jongens, dat was het weer even voor nu!
Lafjoe en tot snel xxx

  • 25 Februari 2014 - 11:46

    Mams:

    Jee tje wat doe jij veel zeg, goed dat je alles opschrijft anders ben je het zo weer kwijt. Leuk voor later.
    Voordeel, jij weet straks precies waar je ons heen moet sturen. haha

  • 28 Februari 2014 - 18:19

    Menke:

    Hey lief nichtje van me.
    Het is heel leuk je verhalen te lezen. Fijn dat je zo geniet van alles.
    Ik geloof dat je het wel goed getroffen heb met je stage, want over het werken lees ik niet zo veel.
    Wel des te meer over het uitgaan.
    Geniet er van.
    Groetjes, Menke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loraine

Ik ben Loraine van Huenestein, een derdejaars studente aan de NHTV in Breda. Ik studeer International Tourism and Travel Industry. Voor mijn studie moet ik 5 maanden stage lopen in het buitenland. Ik heb dit profiel aangemaakt om jullie op de hoogte te kunnen houden van mijn belevenissen.

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 23602

Voorgaande reizen:

03 Januari 2016 - 02 Mei 2016

backpacken in Zuid-Oost Azie.

16 Januari 2014 - 13 Juni 2014

Stage lopen op Lanzarote

Landen bezocht: