Een geweldige road trip over een geweldig eiland. - Reisverslag uit Costa Teguise, Spanje van Loraine Huenestein - WaarBenJij.nu Een geweldige road trip over een geweldig eiland. - Reisverslag uit Costa Teguise, Spanje van Loraine Huenestein - WaarBenJij.nu

Een geweldige road trip over een geweldig eiland.

Door: Loraine

Blijf op de hoogte en volg Loraine

10 Februari 2014 | Spanje, Costa Teguise

Buenas noches,

Wauw wauw wauw, wat is dit een geweldig eiland. Ik had er geen idee van dat het zo mooi was. Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen met vertellen.

Ik begin maar even met vrijdag avond. Ik heb heerlijk bij John gegeten, hij had tonijnsalade gemaakt, de typische aardappels van hier, en gebakken tonijn. Dit was de eerste keer dat ik gebakken tonijn heb gegeten maar het was echt super lekker. Volgende week ga ik voor hun koken: pasta pesto mm.

Zaterdag ben ik even een rondje wezen hardlopen. Daarna ben ik met Midas en Raquel naar het strand geweest. Midas is de broer van Tristan, die is hier een weekje op bezoek. Daarna zijn we heerlijk uit eten geweest, ik had een pizza met parmaham omnomnom. Na het eten zijn we de Michael Jackson show van Lanzarote Gardens gaan kijken om vervolgens weer in Cactús te eindigen. We wilden het niet te laat maken, want we moesten de volgende dag vroeg op. We waren alsnog pas 4 uur thuis, maar dat is vroeg hier haha.

De volgende dag hadden Midas, Tristan, Piotr, Raquel en ik een auto gehuurd. We wilden zo graag wat van het eiland zien! Dus we hadden om kwart over 9 afgesproken. Normaal ben ik altijd te laat maar dit keer stond ik stipt om 09.13 voor hun hotel. Helaas was toen de rest te laat haha. We zijn uiteindelijk kwart over tien weg gereden.

We gingen eerst naar het Noorden van het eiland rijden om de vulkanen en het César Manrique museum te zien. Na een klein stukje rijden kwamen we onder een bruggetje door met een tekst erop. Ik weet niet meer precies wat er stond maar er stond iets van vanaf nu ga je een andere wereld in. En dit was ook echt waar. Wauw ik heb nog nooit zoiets moois gezien. Je rijd over vulkanen, langs hele diepe afgronden. Echt geweldig.

Het César Manrique museum bestaat uit 3 gedeeltes, een bar in een grot, een meer in een grot en een zwembad in een grot. Het zag er wel mooi uit maar het was niet super bijzonder ofzo, en best duur (9 euro).
Hierna gingen we een stukje verder rijden en vanaf dat stukje van een vulkaan kon je La Graciosa zien. (een ander eiland) Dit was ook weer een geweldig uitzicht.

Na het noorden zijn we richting het Zuiden gaan rijden want we wouden graag Papagayo Beach zien. Dit is het mooiste strand (volgens velen) van het eiland. In de auto hadden we 2 CD's, reggea en een soort van disco hits uit de 80's. Haha, dus ramen open, muziek aan, hard meezingen, en vulkaantje op vulkaantje af. Genieten.

Toen kwamen we eerst op een strand uit wat gewoon helemaal niet zo bijzonder was. Uiteindelijk maar weer de auto ingestapt en de bordjes gevolgd. Althans dat dachten we. We zijn door een hotel gelopen daarna moesten we over het hek klimmen en daarna moesten we 3 bergen/vulkanen beklimmen.Onderweg dachten we nog dit kan niet de goede route zijn, maar goed we komen er wel. Uiteindelijk zijn we aangekomen op het (prachtige!!) strand. Ook zagen we daar een weg ernaar toe met een parkeerplaats. Onze klimkunsten hadden we dus achterwege kunnen laten maar het was ook wel weer leuk om te doen. Hier hebben we even gechilld en toen was het al bijna helemaal donker dus zijn we snel terug geklommen. We konden nog net wat zien toen we bovenop de 3e vulkaan stonden.

Hierna zijn we lekker gaan wokken in Costa Teguise voor maar 11,50 per persoon. Beste. Het eten was heerlijk.

Zo dit was mijn verslag over dit geweldige weekend!
¡Hasta luego!

ps. me telefoon is stuk

  • 12 Februari 2014 - 01:52

    Tristan:

    Haha nice verslag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loraine

Ik ben Loraine van Huenestein, een derdejaars studente aan de NHTV in Breda. Ik studeer International Tourism and Travel Industry. Voor mijn studie moet ik 5 maanden stage lopen in het buitenland. Ik heb dit profiel aangemaakt om jullie op de hoogte te kunnen houden van mijn belevenissen.

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 23601

Voorgaande reizen:

03 Januari 2016 - 02 Mei 2016

backpacken in Zuid-Oost Azie.

16 Januari 2014 - 13 Juni 2014

Stage lopen op Lanzarote

Landen bezocht: