Mijn aankomst en eerste dag - Reisverslag uit Costa Teguise, Spanje van Loraine Huenestein - WaarBenJij.nu Mijn aankomst en eerste dag - Reisverslag uit Costa Teguise, Spanje van Loraine Huenestein - WaarBenJij.nu

Mijn aankomst en eerste dag

Door: Loraine

Blijf op de hoogte en volg Loraine

17 Januari 2014 | Spanje, Costa Teguise

Dag lieve mensen,

Mijn eerste indrukken van Lanzarote zijn geweldig! Ik zal even vanaf het begin vertellen wat er allemaal is gebeurd in 2 dagen.

Ik had al mijn spullen ingepakt dus op naar Eindhoven Airport, bijgestaan door mijn ouders, Roy en Maarten! Hier zouden mijn lieve vriendinnetjes uit Breda ook heen komen, dus uiteindelijk waren we met een gezellig groepje. Ik besefte alleen totaal niet dat ik 5 maanden weg zou gaan, totdat we aankwamen bij de douane. Huilen geblazen. Uiteindelijk nog een beetje gehuild in het vliegtuig, maar geprobeerd me er overheen te zetten.

In het vliegtuig kwam ik er al achter dat de tijd die ik had doorgegeven aan John (de Director of Marketing) die mij zou ophalen op het vliegveld, niet klopte. Ik dacht dat de tijd die op het ticket stond de lokale tijd was, maar dit was helaas niet zo. Hierdoor kwam ik dus een uur te vroeg aan op het vliegveld. Ik wilde John bellen om door te geven dat ik er al was, maar om de een of andere vage reden doet mijn netwerk het hier helemaal niet. Toen ving ik een vleugje WIFI op, helemaal blij. Helaas, het was een Hotspot. Ik ging twijfelen of ik even zou bellen met de Payphone, maar besloot om gewoon even een uurtje te wachten. Gelukkig was John op tijd, en was het maar 20 minuutjes rijden naar het Resort.

We reden even langs het Resort, en het zag er prachtig uit maar we gingen eerst even een pizza eten en een biertje nuttigen bij een schattig klein restaurantje. De pizza was trouwens heerlijk. Hierna zette John me bij het Resort af en spraken we af om om half 10 even naar een bar met live muziek te gaan.

Ik liep over het resort naar mijn huisje en het zag er geweldig uit. Allemaal zwembaden met witte villa’tjes erom heen, echt prachtig. Ik kwam aan in het huisje, en het zag er erg knus uit. Ik heb een kamer voor mezelf met daarin een stapelbed, 2 kledingkasten en 2 nachtkastjes. Deze kamer is eigenlijk voor 2 personen bedoeld, maar ik heb geluk. Ik heb mijn 2 huisgenoten daar ontmoet (Helena en Marcos) en nog een andere jongen van het animatie team. 1 van hen heeft me toen de plek even laten zien waar ik mijn lunch en diner kan nuttigen. Hierna ben ik mijn koffers uit gaan pakken en heb ik even een douche genomen. De douche is ook heerlijk, vooral na zo’n dag..

Op naar de bar met live muziek! Ik ging er met John heen en het was er nog stil en rustig toen we aankwamen. Na een poosje begonnen de muzikanten te spelen, en het was geweldig! Alles was geïmproviseerd, en iedereen kon meedoen. Op een gegeven moment kwamen er een oud dametje en meneer binnen. Het oude dametje begon te zingen, en WAUW dat kon ze goed! Later kwamen er nog 2 collega’s van ons en we hebben een erg leuke avond gehad.

Vandaag was gelijk mijn eerste werkdag. Ik dacht dat ik maandag pas hoefde te beginnen, maar John zei al dat ik voor deze dan weer een dag vrij kan krijgen. Ik ben voorgesteld aan mijn collega’s en die zien er allemaal heel aardig uit. Hierna mocht ik even een half uurtje mijn Facebook checken, beste.

Als er klanten inchecken bij dit resort moeten ze een lijstje invullen waar ze ook hun e-mailadres in kunnen vullen. Mijn eerste taak was deze e-mailadressen allemaal in een excel bestand zetten, voor de nieuwebrief. Pff wat een werk, maar het is gelukt en John vond dat ik snel was:). Tussendoor heb ik heerlijk geluncht met mijn collega’s op het resort. Ze hadden speciale aarappeltjes gebakken in schil met een heel lekker sausje, en dat was de specialiteit van het eiland. Ook is er veel groenten, fruit, vlees, patat etc aanwezig. Na de lunch moest ik een blog schrijven dus dat is handig want die kan ik dan meteen hierop gooien!

Ik heb afgesproken om vanavond bij John te eten en The Voice Kids te kijken. Zijn vrouw is ook Nederlands, en zijn kinderen kunnen ook Nederlands, dus zij kijken altijd the Voice. Ook vroeg John of ik misschien eens op zijn kinderen kon passen, en dit lijkt me erg leuk, en extra pingping:D

Morgen ga ik met Helena naar Arrecife, zij moet een cadeautje voor haar vriend zijn verjaardag halen, en ik wil even een spaanse simkaart halen, waardoor ik dan in ieder geval kan smsen en bellen als het nodig is. Whatsapp gaat denk ik niet lukken omdat de ontvangst van mijn telefoon gewoon erg slecht is, ik ga het nog wel even proberen met mijn Blackberry maar ik denk niet dat het gaat lukken. Dus dan hou ik jullie gewoon op de hoogte via Facebook en mijn blog.

Ik mocht om 3 uur al weg op mijn werk dus ik ben even langs het strand gaan lopen. Echt prachtig, ik zal zo wat foto's op Facebook zetten! En Oja even een slof peuken gehaald voor 22 euro:D En ik mag gewoon gebruik maken van de wasserette, zwembaden en gratis excursies doen! Yay.

Nou dit was het weer voor vandaag, ik schrijf gauw weer.
En oja ik mis iedereen super erg!!! Dikke kus xxxxx

  • 17 Januari 2014 - 18:59

    Nicole:

    Lor klinkt echt super! Ik begrijp het momentje van afscheid maar zo te horen is het het nu al allemaal waard. Have fun en geniet! Liefs

  • 17 Januari 2014 - 21:20

    Menke:

    Loraine, zo te lezen heb je het goed getroffen. En de tijd vliegt als je het naar je zin hebt. x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loraine

Ik ben Loraine van Huenestein, een derdejaars studente aan de NHTV in Breda. Ik studeer International Tourism and Travel Industry. Voor mijn studie moet ik 5 maanden stage lopen in het buitenland. Ik heb dit profiel aangemaakt om jullie op de hoogte te kunnen houden van mijn belevenissen.

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 23609

Voorgaande reizen:

03 Januari 2016 - 02 Mei 2016

backpacken in Zuid-Oost Azie.

16 Januari 2014 - 13 Juni 2014

Stage lopen op Lanzarote

Landen bezocht: